SSK supermarkt AH Vleuterweide lanceert Kookkanaal

Geen betere plek voor culinaire inspiratie dan ín de supermarkt. Bij Albert Heijn Vleuterweide, gecertificeerd met het Super Supermarkt Keurmerk (SSK), worden consumenten vanaf 1 februari ondersteund door het nieuwe ‘SSK kookkanaal’. “Gemak, lekker en duurzaamheid vormen de rode draad in de recepten. Dat spreekt élke consument aan”, aldus ondernemer Mischa Verzuu.

Van vis tot vega en van soep tot toetje; het SSK kookkanaal biedt voor elk wat wils. Behalve de toegankelijke recepten, bevatten de filmpjes ook duurzaamheidstips voor in eigen keuken. Onder andere over het tegengaan van voedselverspilling, scheiden van afval en de keuze voor verantwoorde producten. Thema’s waarin ondernemer Mischa Verzuu zelf ook uitblinkt. “In 2012 ontvingen wij het Super Supermarkt Keurmerk. Een enorme erkenning voor onze inzet binnen en buiten de supermarkt. Met de deelname aan het SSK kookkanaal bieden wij onze klanten op de winkelvloer inspiratie voor het koken, maar stimuleren wij hen ook om na te denken over hun rol bij deze belangrijke en actuele onderwerpen,” aldus Verzuu.

Starring…AH Vleuterweide
In de kookfilmpjes is tevens een bijzondere rol weggelegd voor Albert Heijn Vleuterweide. De recepten worden namelijk voorafgegaan door uitleg over de lokale en maatschappelijke betrokkenheid van Verzuu en wat zijn winkel tot een SSK supermarkt maakt.

Kooktrends
Volgens Patricia Hoogstraaten, directeur van Stichting Super Supermarkt Keurmerk, de organisatie achter het nieuwe kookkanaal, geven dat persoonlijke aspect en de  duurzaamheidstips het SSK kookkanaal een uniek karakter: “SSK ondernemers onderscheiden zich stuk voor stuk vanwege hun grote lokale en maatschappelijke betrokkenheid. Met het SSK kookkanaal betrekken we consumenten bij het gedachtegoed van het SSK keurmerk en laten we zien wat de meerwaarde is van deze ondernemers. Maar we spelen ook in op de stijgende populariteit van verantwoord eten en thuis koken. Trends die goed merkbaar zijn op de winkelvloer. Bovendien ontvangen consumenten informatie tegenwoordig graag digitaal en via filmpjes, ook daaraan komen we hen tegemoet.”

Super Supermarkt Keurmerk
Stichting SSK reikt het Super Supermarkt Keurmerk uit aan zelfstandige supermarktondernemers die zich extra inzetten voor de leefbaarheid in en (net) buiten hun supermarkt. In het SSK staan zeven thema’s centraal: lokale betrokkenheid, stimulerend personeelsbeleid, onderscheidend assortiment, duurzaam met energie, veiligheid en preventie, afvalinzameling en –reductie, en transport en logistiek.